Internet en Social Media

Internet

Ook u als B2B onderneming kunt niet meer zonder. Uw zakelijk klant informeert zich via internet, vergelijkt leveranciers en zoekt referenties. Ook wil hij steeds vaker voorzien worden van voor hem relevante en kwalitatieve informatie zonder dat er een persoonlijk contact plaats vindt. Belangrijk is het vooraf formuleren van een goede contentstrategie van waaruit een consistent verhaal wordt vertelt. Uw eigen unieke inspirerende verhaal over uw bedrijf of uw merk. Hoe zorgt u er voor dat u op internet de juiste potentiƫle klanten aantrekt? Kiest u voor alleen een corporate website of gaat u ook bloggen, filmjes of presentaties op het internet zetten? Investeert u in SEO of gelooft u nog steeds in banners? Of zet u al uw geld op social media? Uiteindelijk gaat het er niet om welke weg u bewandeld maar of u uw klanten en prospects bereikt. Welke aanpak werkt voor uw bedrijf is afhankelijk van de branche waarin u zit en de tijd en het budget dat u wilt besteden. Belangrijk is dat u ergens begint en ervaring opdoet met de mogelijkheden. Internet marketing vergt veel gespecialiseerde kennis en vraagt veel testen en bijsturen. 2interact helpt u graag bij het ontwikkelen van uw internet marketing strategie.

Social Media

Onderzoek van TNS NIPO heeft aangetoond dat er binnen B2B nog nauwelijks gebruik wordt gemaakt van social media. Websites van bedrijven zijn nog steeds het belangrijkste online informatiekanaal voor B2B-klanten (55%), gevolgd door zoekmachines (49%). LinkedIn volgt met 17%, Facebook met 12% en Twitter met 11%. Dat geeft een heel ander beeld dan de gebruikelijk Amerikaanse cijfers. Maar wat te denken van YouTube of het meer zakelijke Vimeo als uitstekend kanaal voor bedrijfsfilms, productpresentaties of serviceondersteuning. Of SlideShare voor uw mooiste PowerPoint presentaties. Ook Pinterest is in sommige branches een prima kanaal voor bijvoorbeeld branding. Wat Social Media voor u kan betekenen bij uw marktbewerking? Wij leggen het u graag uit.

Content marketing

Inbound marketing is het plaatsen van relevante content voor je doelgroep via een of meerdere online kanalen zoals de bedrijfs-website of via social media. De website is de kern waar het om draait, die moet klanten verleiden om deze zo vaak mogelijk te bezoeken. Daardoor leer je ze beter kennen en ontstaat er een betere klantenbinding. Vanuit een heldere content marketing strategie biedt u zoveel mogelijk relevante traffic builders aan op uw website, zoals; blogs, video’s, filmpjes, infographics, presentaties, whitepapers en online seminars. Het schrijven van relevante en boeiende content is een vak apart, zeker als u de content ook SEO-proof wilt maken. Bent u nieuwsgierig wat de specialisten van 2interact voor u kunnen betekenen op het gebied van internet en social media? Neem dan nu direct contact met ons op voor een oriĆ«nterend gesprek!

Stuur een bericht