Klantgericht ondernemen

Klantgerichtheid

Succesvolle organisaties besteden veel zorg aan het verhogen van de klantervaring tijdens de customer journey. Zij hebben inzicht in de specifieke klantbehoeften, de koopfase van de klant maar ook de waarde die zij toevoegen voor de klant. Klantgericht ondernemen houdt in dat er oprechte belangstelling is in wat de klant daadwerkelijk nodig heeft. 2interact brengt met u de klantbehoeften in kaart en ontwikkelt buyer persona’s met een sterke visualisatie van de verschillende klanttypen. Door structurele interactie met uw klanten te organiseren en klantkennis vast te leggen in een CRM systeem krijgt u een nieuw klantfocus.

Klantgerichte medewerkers

Maar het begint natuurlijk bij het stimuleren van klantgerichtheid onder uw medewerkers. Dat is een verandering die vaak tijd vraagt maar in kleine stapjes gerealiseerd kan worden. De interne communicatie van uw visie op klantgericht ondernemen is de eerste stap op weg naar een tevreden en loyale klant. Want er is een duidelijke relatie tussen tevreden medewerkers en tevreden klanten. Het is prettiger om te werken voor een klantgerichte organisatie met tevreden klanten, en tevreden klanten willen graag bijdragen aan het succes van uw organisatie. 2interact helpt u bij het ontwikkelen van uw visie op klantgericht ondernemen en het interne veranderingsproces.

Customer Journey

De customer journey is wat uw klanten daadwerkelijk ervaren in de praktijk van alle dag. Een goede klantbeleving zorgt voor een hogere tevredenheid. En tevreden klanten besteden meer, verspreiden positieve verhalen over uw bedrijf, switchen niet makkelijk naar een goedkopere leverancier en zijn sneller bereidt om met u mee te denken over nieuwe producten en diensten. Natuurlijk bent u een betrouwbare leverancier bent met een uitstekend imago, kwalitatief goede producten en diensten en een uitstekende klantenservice. Maar voor een duurzame relatie waarbij sprake is van wederzijdse voordelen is structurele aandacht over de hele customer journey noodzakelijk. Door middel van Customer Journey Mapping kan 2interact alle touchpoints in het klantcontact zichtbaar maken en verbeteringen aandragen om zo een optimale klantbeleving te realiseren. Het is belangrijk om de klantreis als een proces te beschouwen waarbij uw klant de aandacht en service krijgt die hij verwacht.

Bent u nieuwsgierig naar wat 2interact voor u kan betekenen bij Klantgericht ondernemen? Neem dan nu direct contact met ons op voor een oriƫnterend gesprek!

Stuur een bericht