Marketingstrategie

Marktstrategie

Om een goede marketingstrategie te formuleren is het belangrijk om uw markt en uw klant echt te begrijpen. In de afgelopen jaren volgen technologische  ontwikkelingen elkaar in snel tempo op. Door het internet globaliseert de markt steeds verder en krijgt u te maken met nieuwe concurrenten. De zakelijke klant wordt steeds kritischer en budgetten staan onder druk door de economische crisis. Maar er ontstaan ook nieuwe kansen! Voor een effectieve marketingstrategie is een integrale aanpak en oog voor nieuwe ontwikkelingen noodzakelijk.

Welke marktsegmenten bieden de beste kansen en hoe onderscheidt u zich daarbij van uw concurrenten? Vinden er fundamentele veranderingen plaats in de markt die nieuwe kansen bieden? Wat vinden klanten van uw propositie en dienstverlening en hoe zien zij de toekomstige samenwerking met uw bedrijf? 2interact helpt u om uw markt beter te begrijpen en sneller in te spelen op nieuwe marktkansen met een effectievere marktbewerking.

Positionering

Met de positionering van uw bedrijf of merk probeert u een breinpositie te verkrijgen bij uw klanten, leveranciers, medewerkers en andere stakeholders. Positioneren is een belangrijk element in uw marketingstrategie; welke unieke en onderscheidende positie wilt u verkrijgen in het hoofd van uw klanten. Met uw positionering maakt u duidelijk op welke wijze u meerwaarde levert aan uw klanten.

2interact is voorstander van een inside-out benadering, werken van binnen naar buiten. Met een analyse van de organisatie-identiteit kan de externe positionering beter worden waargemaakt met een sterk intern draagvlak. Het kiezen van de juiste positionering is niet eenvoudig. Vaak zijn enkele brainstormsessies nodig met vertegenwoordigers uit alle bedrijfsdisciplines om een duidelijk beeld te krijgen van de identiteit van de organisatie. 2interact biedt u ondersteuning bij het vaststellen van uw strategische positionering.

Klantonderzoek

Met een klantonderzoek brengt u nauwkeurig in kaart wie uw klanten zijn, wat ze belangrijk vinden als afnemer en waarom ze juist bij u een product of dienst afnemen. U krijgt dus inzicht in de koopmotieven en beweegredenen van uw klanten, en u kunt op een klantgerichte wijze uw producten of diensten beter afstemmen op de klantbehoefte. Als klantgerichtheid uw uitgangspunt is dan mag een gedegen klantonderzoek niet onderbreken, periodiek of continue.

Een goed uitgevoerd klantonderzoek leidt tot een hogere klanttevredenheid en klantbehoud. Uw klanten waarderen een goed opgezet klantonderzoek en zien u als een organisatie die luistert naar haar klanten. 2interact helpt u bij het uitvoeren van uw klantonderzoek.

Internal branding

Bij klantgerichtheid en sales alignment, integratie van sales, marketing en customer-service, is internal branding onontbeerlijk. Internal branding is meer dan interne communicatie. Met internal branding wordt de strategische profilering van uw bedrijf afgestemd met het gedrag van uw medewerkers. Het doel is een optimale klantbeleving te realiseren en een sterke medewerkersbetrokkenheid. Met een inside-out marketingstrategie bouwt u van binnenuit aan een sterk merkbeeld en een gewenste klantervaring. 2interact helpt u bij het realiseren van uw internal branding project.

Bent u nieuwsgierig geworden naar de wijze waarop 2interact u kan helpen bij uw marketingstrategie? Neem dan nu direct contact met ons op voor een ori├źnterend gesprek!

Stuur een bericht