Oplossingen

Acquisitie

In de B2B markt kent acquisitie een andere dynamiek dan de consumentenmarkt. Lastiger? Nee, uitdagender! Het grootste verschil is dat in de B2B markt meestal sprake is van een Decision Making Unit (DMU), dat het verkoopproces langer en complexer is en dat meer aandacht wordt gegeven aan de totaaloplossing in plaats van het product op zich.

De samenwerking tussen marketing en sales is bij acquisitie in de B2B markt essentieel. Met Sales en marketing Alignment streeft u naar gezamenlijke doelen met gezamenlijke verantwoordelijkheden. In deze tijd van economische crisis is het belangrijk om uw B2B marketing activiteiten te versterken. Samen met de marketing, sales en customerservice afdelingen werken aan langdurige klantrelaties door klantgerichtheid en het leveren van klantwaarde aan goed geïnformeerde klanten. Bent u nieuwsgierig geworden naar wat 2interact voor u kan betekenen bij acquisitie in de B2B markt? Neem dan nu contact op voor een oriënterend gesprek!

Wij helpen u graag met:

Klanten werven

Nieuwe klanten werven met een actieve en structurele marktbewerking helpt u bij leadgeneratie. Zijn uw business to business verkopen vastgelopen dankzij de economische crisis? Met een Salesboost zet 2interact de boel weer in beweging! Door sales en marketing alignment zorgt u voor optimalisatie van uw commerciële proces en voor succesvolle leadgeneratie. Lees verder bij Klanten werven.

Klantenbinding

Klantbehoud, klantloyaliteit en klantontwikkeling zijn de belangrijkste aspecten voor het binden van klanten. Nieuwe klanten werven kost vele malen meer dan het behouden van bestaande klanten, investeren in klantenbinding is daarom essentieel! En gaat het dan toch fout. Heeft u wel eens gedacht aan een Winback programma om uw waardevolle klant terug te krijgen? Lees nu verder bij Klantenbinding!

Marketing campagnes

Het voeren van campagne management in B2B marketing is behoorlijk complexer geworden door alle nieuwe mogelijkheden die internet ons biedt. Maar ook de kritische klant die alleen relevante informatie via het kanaal van zijn voorkeur, op het juiste moment verwacht. Directe communicatie zoals direct mail en email marketing zijn nog steeds krachtige instrumenten, indien op een juiste wijze toegepast. Maar de inzet van internet marketing is daarbij essentieel. Lees nu verder bij Marketing campagnes!

Segmentatie en profilering

Omdat uw klanten niet allemaal hetzelfde zijn willen ze niet allemaal op dezelfde wijze door u benaderd worden. Aan de andere kant zijn niet al uw klanten even waardevol waardoor u niet in elke klant hetzelfde wil investeren. Met segmentatie van uw markt en klanten kunt u beter bepalen waar u meest interessante klanten zitten, wat zorgt voor succesvoller klanten werven. Vanuit klantgerichtheid is het noodzakelijk om u klanten te profileren en buyer persona te ontwikkelen, voor verhoging van de klantloyaliteit. Lees nu verder bij Segmentatie en Profileren!

CRM Business

Het vastleggen van al uw klantinformatie in een centraal CRM-systeem zorgt voor een optimaal inzicht in uw klanten. Een duidelijke CRM strategie is daarbij natuurlijk onontbeerlijk. Omdat te laat wordt nagedacht over de implicaties voor de gebruikers van het systeem, waardoor de gebruikersacceptatie laag is, stranden CRM implementaties regelmatig. De CRM Business consultant zorgt ervoor dat alle medewerkers betrokken worden, begrijpen wat er van ze verwacht wordt en waarom. Met duidelijke KPI’s worden de resultaten van de CRM implementatie meetbaar gemaakt. Lees nu verder bij CRM Business!