Marketing campagnes

Campagne management

Campagne management is het communiceren met de juiste doelgroepen, met de juiste boodschap, via het juiste kanaal en op het juiste moment. Met als doel het creĆ«ren van waarde voor uw klant en het aangaan van een dialoog. De toenemende complexiteit van direct marketing en marketing communicatie is enorm gegroeid door de toename van het aantal communicatiekanalen, de benodigde klantkennis, nieuwe wet- en regelgeving en de nodige technische kennis. Dit zorgt voor een stevige uitdaging bij uw marketing campagnes door de gedifferentieerde benadering van verschillende doelgroepen. Hierdoor lopen er vaak meerdere kleinere campagnes tegelijkertijd. Ook de vraag naar accountability wordt mede door de huidige economische crisis steeds luider, direct marketing is van oorsprong het vakgebied van ‘meten is weten’ en staat om die reden stevig in de belangstelling. Met een goede voorbereiding zorgt u er voor dat de resultaten van uw marketing campagnes over meerdere kanalen meetbaar zijn. 2interact adviseert en ondersteunt u bij de uitvoering van uw campagne management.

Direct mail

Traditionele direct mail via de post heeft een nieuwe impuls gekregen na de beperkende maatregelen ten aanzien van email marketing. Er is de laatste jaren wel veel veranderd. Uw klant zit niet meer te wachten op ‘lucky shot mailingen’ maar verwacht dat u hem alleen benaderd met een relevant voorstel dat direct aansluit bij zijn behoefte. Dat vraagt inhoudelijke kennis van uw klanten en prospects en gedifferentieerde mailingen. Direct mail moet zo snel mogelijk aanzetten tot actie, het gebruik van een gepersonaliseerde landingspagina, bijvoorbeeld in combinatie met een QR-code, zorgt voor een optimale klantervaring en levert u veel nieuwe klantinformatie op.

Emailmarketing

Om succesvol emailmarketing in te zetten in de business-to-business is het belangrijk om een aantal aspecten goed uit te werken. De wet- en regelgeving wordt op dit gebied steeds strenger en u wilt natuurlijk de wet niet overtreden. Het is zaak om uw mailbestand op basis van specifieke klantkennis samen te stellen en te segmenteren op basis van klantbehoefte of koopfase. Het personaliseren van de email en het bieden van relevante content zijn onontbeerlijk voor het succes van uw email marketing campagnes. Tenslotte, kijk niet alleen naar CTR maar zorg voor een meetinstrument waarmee zoveel mogelijk gegevens kunnen worden achterhaald, waarmee de marketing mailing campagnes verder aangescherpt kunnen worden.

Internet marketing

Internet is een marketing en communicatiekanaal met enorm veel mogelijkheden. De belangrijkste rol van internet binnen B2B marketing campagnes is het delen van kennis en know-how met uw klanten door middel van bijvoorbeeld een whitepaper, checklist, blog, online seminar, presentatie of een filmpje. Met als doel om de dialoog met uw klant gaande te houden en uw expertise te tonen. Bij uw marktbewerkingsproces speelt content marketing een belangrijke rol om de klant te faciliteren in haar koopproces. Internet biedt ook snelle en laagdrempelige respons-mogelijkheden. Makkelijke een afspraak maken, extra informatie aanvragen, inschrijven voor een workshop of service aanvragen. Internet marketing is een onmisbaar onderdeel geworden van uw marketing campagnes.

Wilt u weten wat 2interact voor u kan betekenen bij Marketing campagnes? Neem nu direct contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!

Stuur een bericht